Res potrebujete logotip za vaše podjetje?

objavil/a | 6. 11. 2018 | Design

Logotip je pomemben za podjetje, ker si ga kupci zapomnijo, prepoznajo, ločijo od konkurence, vzpostavlja zaupanje in zaradi teh (in še mnogo drugih) razlogov vpliva na uspešnost podjetja. Vendar ali res vsako podjetje potrebuje logotip? Je logotip pogoj za uspešnost podjetja? Ali pa je logotip povsem odvečen element in ga nekatera podjetja sploh ne potrebujejo?

 

Preberite, kaj o tem menim jaz, v komentarjih pa mi sporočite vaše mnenje.

 

 

Zakaj je logotip pomemben za podjetje

 

Logotip na preprost in vizualen način identificira vaše podjetje in predstavlja vse, kar vaše podjetje počne (od izdelkov in storitev, do vaše vizije in kulture).

 

Profesionalno oblikovan logotip bo pomemben za vaše podjetje:

  • naredil bo odličen prvi vtis pri vaših kupcih (kar je v nekaterih primerih odločilno za prodajo),
  • vaši kupci si ga bodo zapomnili, takoj prepoznali in tudi enostavno ločili od konkurence (kar lahko pomeni, da kupci ne iščejo več izdelka ali storitve, ampak želijo vašo blagovno znamko),
  • logotip je osnova, da pričnete z brandingom (znamčenjem),
  • z logotipom vizualno sporočate vašo vizijo, vrednote in čustva, s katerimi se lahko kupci povežejo in zaradi katerih postanejo lojalni in pripadni vašemu podjetju (logotip pa vse te pomene vizualno združi in prikazuje)
  • logotip izkazuje profesionalnost podjetja, zato mu kupci zaupajo – koga boste z večjim zaupanjem spustili v hišo – serviserja, ki je v uniformi z logotipom podjetja, ali nekoga v trenirki?

 

 

Kot lahko vidimo, je logotip izredno koristen za prodajo, marketing, branding in nenazadnje tudi za sam obstoj vašega podjetja. Prek logotipa si kupci zapomnijo vaše podjetje, ga prepoznajo in ločijo od konkurence, vam zaupajo, se z njim povežejo in delijo iste vrednote, kar tako kratkoročno kot dolgoročno vpliva na uspešnost vašega podjetja.

 

 

Podjetje brez logotipa ne more biti uspešno?

 

Čeprav sem zgoraj opisal vse koristi, ki jih ima logotip na poslovanje podjetja, ali to pomeni, da podjetje brez logotipa ne more uspeti na trgu?

 

Ne, to po mojem mnenju ni res.

 

Mislim celo, da je logotip povsem nepotreben, če gre za nova podjetja, ki so šele v fazi preizkušanja poslovne ideje. V tem trenutku je bolj pomembno, da razvijejo izdelek ali storitev in dobijo prve stranke ter ugotovijo, koliko je njihova ideja dejansko zaželena na trgu.

 

Nekajkrat sem že izdelal logotip za podjetja, ki so v enem letu (ali še prej) prenehala poslovati. V tej fazi je vsa sredstva (ki jih je vedno premalo) bolje raje usmeriti v razvoj izdelka ali storitve in za testiranje, če je izdelek sploh zanimiv na trgu. Šele nato postane oblikovanje logotipa pomembno, saj pomaga podjetju pri prepoznavnosti, zapomnljivosti in rasti.

 

Drugi primer podjetij, ki po mojem mnenju ne potrebujejo logotipa, vendar so lahko enako uspešni, so samostojni podjetniki, mojstri, obrtniki in ostali posamezniki, ki so v svojem lokalnem (ali pa tudi širšem) okolju dobro prepoznani, imajo veliko poznanstev, zaupanje in lojalnost kupcev. Hkrati pa tudi ne želijo zaposliti novih sodelavcev ali drastično povečati obseg dela.

 

 

Tovrstne posameznike bi uvrstil v kategorijo ljudi, ki so iz sebe naredili (ali pa še gradijo) blagovno znamko (personal branding). In ker je blagovna znamka mnogo širši pojem od logotipa, je lahko njihovo podjetje uspešno, saj namesto logotipa nastopa njihovo ime in priimek ter njihov obraz.

 

 

V katerih primerih ne potrebujete logotipa

 

V kolikor spadate v katero od teh kategorij, najverjetneje ne potrebujete logotipa:

  • pravkar ste ustanovili podjetje in nimate še kupcev ter ne veste še natančno, ali bo vašo poslovno idejo trg sprejel,
  • vaše podjetje je v slabem finančnem stanju in nimate dovolj sredstev za investicijo v profesionalno oblikovanje logotipa,
  • ste samostojni podjetnik, obrtnik ali mojster, ki ga vsi poznajo po imenu in priimku in ste zadovoljni s prihodki vašega podjetja (nočete še koga zaposliti ali zrasti),
  • ne nameravate oglaševati, imeti spletno stran, vizitke, brošure ali se na kakršenkoli način izpostavljati ali promovirati z vizualnimi materiali,
  • imate odprt popoldanski s.p. in je vaše podjetje namenjeno bolj dodatnemu zaslužku ob redni službi ter ste zadovoljni z obstoječim številom kupcev.

 

 

V katerih primerih je logotip nujen

 

Pri nekaterih podjetjih pa je logotip bolj pomemben. V kolikor spadate v katero od naslednjih kategorij, vam priporočam, da investirate v oblikovanje kvalitetnega logotipa pri oblikovalcu:

  • boste začeli graditi blagovno znamko oz. prepoznavnost vašega podjetja,
  • je v vašem podjetju zaposlen še kdo razen vas,
  • želite, da vaše podjetje zraste v večje podjetje,
  • boste oglaševali v različnih (vizualnih) medijih,
  • boste imeli profesionalno narejeno spletno stran ali spletno trgovino,
  • želite pri vaših kupcih vzpostaviti večje zaupanje, všečnost in prepoznavnost.

 

 

Ali obstaja tudi nekaj vmes?

 

Kaj pa v primeru, da želite logotip, vendar vam ni zelo pomemben? Ali pa, da ga sploh ne želite, ampak ga potrebujete za objavo na spletni strani? Ali pa bi vam logotip v določenih situacijah prišel prav, vendar pa ga ne potrebujete nujno in vam je skoraj vseeno kako sploh izgleda.

 

 

Nekaj takšnih primerov je:

  • novo podjetje želi preizkusiti prodajo izdelka ali storitve in zato potrebuje začasen logotip,
  • želite objaviti majhno spletno stran in potrebuje logotip tam, kjer je standardna pozicija logotipa na vsaki spletni strani (npr. zgoraj levo),
  • imate zelo malo denarja za investicijo v logotip,
  • želite logotip, vendar vam je vseeno, kako izgleda in vam je vseeno za celostno grafično podobo vašega podjetja,
  • imate izdelek, ki potrebuje izredno preprosto etiketo (npr. za kmečke pridelke ali domači med),
  • ste že dobro prepoznana oseba, ki opravlja neko dejavnost in ne želite dodatnih strank, ne potrebujete logotipa, želite pa napis na avtu ali pa vizitke z vašim imenom in priimkom.

 

 

Kaj storiti, če potrebujete logotip, a ga ne želite ali pa vam ni pomemben?

 

Če imate veliko časa in nimate popolnoma nič denarja za investicijo v logotip, si logotip lahko izdelate sami s pomočjo brezplačnega odprtokodnega vektorskega programa Inkscape. Priporočam, da uporabite brezplačne, a zelo kvalitetne pisave (tipografije) Google Fonts. Na ta način lahko privarčujete pri denarju, uporabite lastno kreativnost in ustvarite logotip povsem sami.

 

Če nimate časa in imate zelo malo denarja za investicijo v logotip, si lahko naročite izdelavo logotipa na nizkocenovni spletni strani Fiverr (ali kakšni podobni spletni strani), kjer lahko dobite logotip po zelo nizki ceni, vendar pozor – vaš logotip najbrž ne bo unikaten, ne bo pripravljen premišljeno in nikar ne pričakujte kvalitetnega izdelka (kot ga lahko pripravi izkušen oblikovalec).

 

Če nimate časa in imate malo denarja za investicijo v logotip, se odločite za oblikovanje profesionalnega logotipa pri oblikovalcu, vendar naj oblikuje logotip brez znaka in vam predlaga le pisavo (tipografijo) ter mogoče določi še barvo in vam izvozi logotip v primernih formatih. Ponavadi je ta opcija cenejša od oblikovanja celotnega logotipa z znakom (simbolom), nekoliko dražja od logotipov s Fiverrja, ampak posledično tudi bolj premišljena in kvalitetna rešitev.

Če potrebujete profesionalno oblikovan logotip ali oblikovanje celostne grafične podobe vašega podjetja, se lahko obrnete name. Izbirate lahko med že pripravljenimi paketi oblikovanja logotipa, če imate pa kakšno posebno željo, pa vam z veseljem pripravim individualno ponudbo.

Kaj pa vi mislite – potrebuje logotip vsako podjetje?

 

Kako pa vi razmišljate? Se strinjate z mojim mnenjem, da logotip ni vedno potreben in da ga ne potrebuje čisto vsako podjetje? Ali vam je bližje mnenje, da mora imeti vsako podjetje logotip, saj lahko le na ta način izpade resno, profesionalno in zaupanja vredno v očeh kupcev?

0 komentarjev

Pošlji komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Share This

Deli to objavo!

Ti je objava všeč? Hvaležen ti bom, če jo deliš. :)