Želite neomejeno število osnutkov pri oblikovanju logotipa? Zakaj?

objavil/a | 31. 07. 2018 | Design

Večkrat dobim povpraševanje za oblikovanje logotipa, kjer potencialna stranka želi neomejeno osnutkov, popravkov, revizij logotipa, ker naj bi ji to garantiralo zadovoljstvo. Neomejeno osnutkov, po isti (omejeni) ceni. Ampak pustimo ceno, zanimiva je logika takšnega razmišljanja.

Domnevam, da izhaja iz (ne)znanja stranke, da bi svoj logotip oblikovala samostojno in ji zato neomejeno število osnutkov ponudi nek občutek varnosti.

Ampak, ko se odločate za oblikovanje logotipa, ga ne boste oblikovali vi, ampak ga bo za vas oblikoval vaš izbran oblikovalec.

In ko mu pojasnite kaj vaše podjetje počne, kakšne so vaše vrednote, vizija, želje, cilji, zakaj kupci radi kupujejo pri vas, kakšne poslovne cilje imate, ali želite izražati moč, strokovnost, nežnost, igrivost, zanesljivost …

Na podlagi teh (in še več) informacij bo designer oblikoval logotip, ki vse to zajema.

Najboljši designerji logotipov na svetu lahko oblikujejo samo en osnutek.

To je edini osnutek, ki ga dobi stranka.

Ker je to edina, najboljša možna vizualna predstavitev podjetja v logotipu.

Seveda v procesu oblikovanja lahko nastane ogromno možnih osnutkov (tudi več 100), ampak oblikovalec se odloči za tistega, ki najbolje rešuje problem za določeno podjetje.

In takšen logotip bo čitljiv, zapomnljiv, všečen ciljni publiki (oz. ga bo ciljna publika dojela), brezčasen in bo vseboval še vse ostalo, kar mora imeti dober logotip in ga je designer do potankosti premislil.

Stranke, ki pa želijo neomejeno popravkov, mogoče želijo same oblikovati logotip in je oblikovalec le njihovo orodje. Takšen logotip pa kljub milijonom popravkov ne bo ustrezen za podjetje, ker stranka nima potrebnih znanj in izkušenj, da bi izdelala logotip. Kljub temu, da bo na koncu mogoče stranka res zadovoljna, bo imela pa objektivno gledano slab logotip, ki ne pripomore k uspehu njenega podjetja.

Če isto logiko prenesemo na druge izdelke ali storitve, je zadeva mogoče bolj jasna:

“Ker me nekaj boli v predelu trebuha, želim preizkusiti neomejeno število različnih tablet, ki obstajajo v lekarni, dokler ne bom zadovoljen.”

 

“Želim kupiti nove gume za avto, zato bom preizkusil vse, ki jih imate v trgovini in potem povem s katerimi sem najbolj zadovoljen in tiste bom kupil. Koliko gum bom preizkusil? Neomejeno, dokler ne bom zadovoljen, seveda. Vključno s tistimi, ki so napačne dimenzije in sploh ne pašejo na moja platišča.”

“Ker sem lačen, bom poskusil vso hrano z menija restavracije. Kaj z menija, še moje recepte vam dam, tako da skuhajte še vse po mojih receptih. Plačal bom samo tisto (in če bom) sploh zadovoljen.”

 

Vsak (resen) designer (ali podjetnik) želi, da je njegova stranka zadovoljna. In večkrat ti je zadovoljstvo stranke bolj pomembno od plačila za opravljeno delo in vedno poskušaš še preseči pričakovanja, da navdušiš stranko.

Ampak hkrati je zadovoljstvo subjektiven pojem, ki se ga ne da jasno definirati. In zato ga v nekaterih primerih ni mogoče doseči niti z neskončnim številom osnutkov.

Za konec tega zapisa, bi ti zastavil tole vprašanje:

Vzemimo, da iščeš oblikovalca za oblikovanje logotipa. Po katerih kriterijih ga boš izbral/a in kako ti lahko zagotovi, da boš zadovoljen/na z oblikovanim logotipom?

 

Ta članek sem objavil (in ga lahko komentirate) tudi na LinkedInu: Želite neomejeno število osnutkov pri oblikovanju logotipa? Zakaj?

0 komentarjev

Pošlji komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Share This

Deli to objavo!

Ti je objava všeč? Hvaležen ti bom, če jo deliš. :)